Povinně zveřejňované informace
1. Název
Obec Snět
2. Důvod a způsob založení
zák. 128/2000Sb
3. Organizační struktura
Obecní úřad tvoří starosta, místostarosta a zaměstnanci OU. Starosta stojí v jeho čele a je nadřízen všem zaměstnancům obecního úřadu. Starostu v době nepřítomnosti zastupuje místostarosta.
Obecní úřad není dělen na odbory.
Vzhledem k velikosti obecního úřadu pracuje na obecním úřadě pouze:
Starosta: Tůma Miroslav
Místostarosta: Michal Burian
Účetní – ekonomka: Lenka Vondráčková
4. Kontaktní spojení
Adresa: Snět 64, 257 68 Snět
Úřední hodiny: út 14:00-16:00, čt 14:00-16:00
Telefon: 317 856 255
E-podatelna: info@obecsnet.cz
ID datové schránky: 4qnrft2
5.Případné platby lze poukázat
Číslo účtu: 0320072329
Kód banky: 0800
6. Identifikační číslo
IČ: 00473448
7. Daňové identifikační číslo
DIČ: CZ00473448
8. Dokumenty
Související dokumenty zveřejněny na Úřední desce a v sekci Dokumenty úřadu.
9. Žádost o informace
Žádost o informaci lze podat
- ústně – na Obecním úřadu Snět
- písemně – na adresu
- elektronicky – na email: snet@zelivka.cz
Informace se zveřejňují těmito způsoby
- na Úřední desce OÚ
- na webových stránkách obce www.obecsnet.cz
Další informace
- Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
- Písemná žádost je podána dnem, kdy ji obdržela obec.
- Ze žádosti musí být patrné, kterému subjektu je určena a kdo ji činí. Neobsahuje-li žádost tyto údaje, žádost se odloží.
Lhůty podle zákona č. 106/1999 Sb.
- poskytnutí informací – do 15 dnů od přijetí žádost
- rozhodnutí o odmítnutí žádosti – do 15 dnů od přijetí žádosti
- odkázání na zveřejněnou informaci – do 7 dnů
- vyzvání žadatele k doplnění žádosti – do 7 dnů od přijetí žádosti, pokud žadatel nevyhoví výzvě k doplnění žádosti do 30 dnů ode dne jejího doručení, bude žádost odložena
- vyzvání žadatele k upřesnění žádosti – do 7 dnů od přijetí žádosti, pokud žadatel na základě výzvy žádost neupřesní ve lhůtě do 30 dnů od doručení výzvy, bude žádost odmítnuta
- odložení žádosti, která se nevztahuje k působnosti úřadu – do 7 dnů
- prodloužení lhůty ze závažných důvodů – o 10 dnů
- podání odvolání – do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí
- předložení odvolání nadřízenému orgánu – do 15 dnů ode dne doručení odvolání
- vyřízení odvolání – do 15 dnů od předložení odvolání
- podání stížnosti – do 30 dnů ode dne doručení sdělení nebo po uplynutí lhůty pro poskytnutí informace
- předložení stížnosti nadřízenému orgánu – do 7 dnů ode dne přijetí stížnosti
- rozhodnutí o stížnosti – do 15 dnů od předložení
10. Příjem žádostí, stížností a dalších podání
Příjem žádostí a dalších podání je možný
- osobně –
- písemně –
Žádost o poskytnutí informace lze podat ústně, písemně, prostřednictvím telekomunikačního zařízení.
- Ústní žádosti, na které není vyžadována písemná odpověď, se neevidují.
- Ústní žádosti, na které je vyžadována písemná odpověď, evidují příslušní pracovníci, kterých se příslušná žádost týká.
Žadatelem pro účel zákona číslo 106/1999 Sb. je každá fyzická i právnická osoba, která žádá o informaci.
Písemná žádost je doručena obecnímu úřadu Snět, kde je zaevidována a postoupena pracovníkovi, který žádost vyřídí. Žádost je podána dnem, kdy byla zaevidována.
Z podání musí být zřejmé
- kdo je činí – jméno, příjmení, adresa žadatele, nebo název a sídlo právnické osoby (je-li o informaci žádáno jejím jménem), podpis žadatele; u žádosti podané prostřednictvím telekomunikačního zařízení musí být uvedena rovněž příslušná identifikace žadatele (např. elektronická adresa)
- jaká informace je požadována
- kterému povinnému subjektu je určena (OÚ Snět)
Neobsahuje-li žádost tyto údaje, není žádost podáním ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb. a obecní úřad žádost odloží.
V případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, žadatel bude ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti vyzván, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů, rozhodne zpracovatel o zamítnutí žádosti.
V případě, že požadované informace se nevztahují k působnosti obecního úřadu, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 3 dnů žadateli.
11. Opravné prostředky
Opravné prostředky lze podávat písemně
- osobním podáním na Obecním úřadu
- poštou na adresu
Opravné prostředky proti rozhodnutí obecního úřadu
Opravné prostředky se podávají obecnímu úřadu a to ve lhůtě uvedené v poučení tohoto rozhodnutí, a za podmínek stanovených v zákoně, na jehož základě bylo příslušné rozhodnutí vydáno.
Proti opatření nelze podávat opravné prostředky, ale je možné učinit podání, které projedná starosta.
Opravné prostředky proti rozhodnutí orgánů obce
Opravné prostředky proti rozhodnutí starosty obce učiněné ve správním řízení se podávají prostřednictvím podatelny obecního úřadu, a to ve lhůtě uvedené v poučení tohoto rozhodnutí a za podmínek stanovených v zákoně, na jehož základě bylo příslušné rozhodnutí vydáno.
Proti opatřením zastupitelstva obce v samostatné i přenesené působnosti, která odporují zákonu, lze kdykoli podat ústně či písemně návrh na pozastavení výkonu tohoto opatření Krajskému úřadu Kraje Vysočina.
Proti ostatním úkonům orgánů obce opravné prostředky nejsou.
Soudní přezkoumání
Došlo-li rozhodnutím obce ke zkrácení práv fyzické či právnické osoby, lze podat v souladu s §47 a násl. zákona č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu v platném znění, žalobu k příslušnému soudu, případně v souladu s čl. 87 odst.1 písm.d) Ústavy ČR ústavní stížnost k Ústavnímu soudu.
12. Formuláře
Formuláře dostupné v sekci Formuláře a žádosti.
13. Popis postupů – návody pro řešení životních situací
Obec nevede popis postupů.
Postupy – návody životních situací naleznete na Portálu veřejné správy níže uvedeny některé životní situace s odkazy:
Kácení dřevin ohrožujících život a majetek
Odchod do starobního důchodu
Poskytování údajů z katastru nemovitostí
Postup občana, u kterého vznikl požár (nebyl-li požár likvidován jednotkou požární ochrany)
Příspěvek na mobilitu
Vdovecký důchod
Vdovský důchod
14. Předpisy
Obecně závazné vyhlášky dostupné v sekci Evidence právních předpisů.
Přehled nejdůležitějších předpisů
- Ústava České republiky
- Listina základních práv a svobod
- Zákoník práce č. 262/2006 Sb.
- Zákon č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích
- Zákon č. 37/2003 Sb. o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstev
- Zákon č. 84/1990 Sb. o právu shromažďovacím
- Zákon č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů
- Zákon č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
- Zákon č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny
- Zákon č. 128/2000 Sb. o obcích
- Zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech
- Zákon č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkáchZákon č. 185/2001 Sb. o odpadech
- Zákon č. 200/1990 Sb. o přestupcích
- Zákon č. 229/2003 Sb. o místních poplatcích (změna zákona)
- Zákon č. 254/2001 Sb. vodní zákon
- Zákon č. 337/1992 Sb. o správě daní a poplatků
- Zákon č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy
- Zákon č. 367/1990 Sb. o obcích (obecní zřízení)
- Zákon č. 338/1992 Sb. o dani z nemovitostí
- Zákon č. 412/2005 Sb. o ochraně utajovaných skutečností
- Zákon č. 500/2004 Sb. správní řád
- Zákon č. 513/1991 Sb. obchodní zákoník
- Zákon č. 563/1991 Sb. o účetnictví
- Zákon č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích
- Zákon č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích
Zákony naleznete na Portálu veřejné správy.
15.Úhrady za poskytování informací
Obec nemá schválený sazebník, informace poskytuje zdarma.
16. Licenční smlouvy
Obec nevede licenční nebo podlicenční smlouvy.